Andrés Barba (Madrid, 1975) es va donar a conèixer el 2001 amb La hermana de Katia (finalista del Premio Herralde de Novela), a la qual van seguir dos llibres de nouvelles titulats La recta intención i Ha dejado de llover (Premio Nord-Sud),i set novel·les més, que li van confirmar com una de les firmes més importants de la seva generació: Ahora tocad música de baile, Versiones de Teresa (Premio Torrente Ballester), Las manos pequeñas, Agosto, octubre, Muerte de un caballo (Premio Juan March), En presencia de un payaso i República luminosa (Premio Herralde de Novela, Prix Frontières i finalista del Premi Gregor von Rezzori). És també autor dels assaigs La ceremonia del porno (coescrit amb Javier Montes i Premi Anagrama d’Assaig) i La risa caníbal, i de les biografies literàries Te miro para que te quedes i Vida de Guastavino y Guastavino. En el terreny poètic ha escrit Crónica natural i Libro de las caídas. Com a traductor ha publicat versions de Melville, James, Conrad i De Quincey, entre molts altres autors, i és coeditor i creador, juntament amb Alberto Pina, de l’editorial de llibres d’artista El cañón de Garibaldi. Ha estat professor convidat a la Universitat de Princeton i ha gaudit de beques i residències de la Rockefeller Foundation, l’Acadèmia d’Espanya a Roma i la New York Public Library. La seva obra s’ha traduït a vint-i-dos idiomes en algunes de les editorials més prestigioses del món.
Una història de fantasmes de tall clàssic i dos personatges que estan sols en aquest món conformen aquesta novel·la transparent i de desenvolupament difícil, escrita amb una prosa fina i elegant. La tècnica narrativa depurada i un estil contingut demostren la solvència d’Andrés Barba. La novel·la destaca per la recerca d’allò poètic en allò sòrdid, pel bucle fantasmal tan aconseguit i les escenes difícils d’oblidar. És una novel·la pertorbadora i inquietant, una rara avis, una novel·la que reverbera temps després d’haver-la acabat.
Subscriu-te al nostre butlletí i estigues al dia de totes les novetats