Premis Finestres

Títol

Furia

Autor/a

Clyo Mendoza nació en Oaxaca, México, en 1993. Poeta y narradora, es autora de Anamnesis (Cuadrivio, 2016) y Silencio (Fondo editorial del Estado de México, 2018), libro por el cual obtuvo el Premio Internacional de Poesía Sor Juan Inés de la Cruz en 2017. Ha participado en las antologías Poetas parricidas (Cuadrivio, 2014), Tiembla (Almadía, 2018), Los reyes subterráneos. Veinte poetas jóvenes de México (La Bella Varsovia, 2015) y Todo pende de una transparencia. Muestra de poesía mexicana reciente (Vallejo & Company, 2016). Ha sido becaria del FONCA en los géneros de Poesía y Novela y residente becaria de la Fundación Antonio Gala, en Córdoba, España. Furia es su primera novela.

Sigilo

Certamen

Longlist Premi Finestres de Narrativa en Espanyol 2021

SInopsis

Una maledicció plana sobre el llinatge de Vicente Barrera. Transhumant venedor de fils, Barrera recorre un desert esquitxat de poblats assolats per una guerra el temps i els motius de la qual no són clars. A cada lloc, una dona; per cada dona, un fill. Aquesta novel·la, tan seductora com inquietant, explica la història dels fills, la dels seus cossos i afectes. Però també la de les dones que els envolten: mares, parelles, companyes. Enmig d’aquest ordit d’infortunis, té lloc la recerca del pare, una exploració urgent de la masculinitat i la posada en crisi de la matriu bestial del seu desig.

Després de ser guardonada amb el Premi Internacional de Poesia Sor Juana Inés de la Creu, Clyo Mendoza ha escrit una novel·la d’una bellesa extraordinària, on el llenguatge emprèn un viatge al·lucinant per l’erotisme, les transicions de la consciència i la possibilitat que diferents éssers puguin habitar un mateix cos.

HISTÒRIC DE PREMIATS

català